söndag, november 18, 2007

Dex

Satt nu och surfade på nätet.... kikade lite på hunddata, sökte på Dex. Och vad får jag se...
Hans resultat från röntgen vi gjorde i tisdags har nu kommit ut där.
HD A
AD ua
Känns så skönt att veta. I veckan kommer väl antaglien papper i brevlådan från SKK. Fast det står väl inte så mycket mera där antar jag. Det viktiga va ju bra höfter och bra armbågar. O det har han :)

Idag på förmiddagen var det Dex tur att få jobba. Vallkurs på Adelsö. Kompisen Dusty hämtade vi upp på Brommaplan, hans matte var tvungen att jobba. SÅ Dusty fick valla med Tina (vår instruktör)
Dex fick 2 svängar i fållan, han skötte sig fint. Börjar våga lite mer nu tycker jag det ser ut som.
Han går lugnt o fint, när han snabbar på stegen lite mycket så tar han mitt "luugn" jättebra.
Sen fick Dex 2 svängar i stora hagen oxå. Gick bra därute även denna gång. Känns som jag börjar hitta lite vart jag ska röra mig nu.
Sen fick Dex hämta fåren och få in dem i 25:an. även det gick bra, även om jag borde lagt han tidigare så han inte tryckte så mycket på fåren. De rusade nästan igenom det mjuka flyttbara staketet. Men det gick bra, de vart kvar på rätt ställe :)
Eftermiddagen har Dex tillbringat sovandes, det tar på krafterna att träffa fåren och jobba med dem.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Grattis till Dex röngten resultat :)

Föresten, har inte bestämt, men antingen så kommer vi kolla och tävla i Norrköping eller Kungsälv i mars!

Kram

Anonym sa...

Grattis!
A-höfter är ju jättebra!

Anonym sa...

Vad kul att Dex fick sådana bra resultat. Bara att gratulera.

/Göran