onsdag, maj 09, 2007

Inofficiell premiär för Dex

Nyss hemkommen från kvällens agilitytävling på ssbk.
Är en så nöjd matte, har så duktiga killar :)

Eros var först ut, som föråkare i hoppklass 2
Han rev 3:e hindret, och det skulle tas en gång till, bara några hinder emellan. Men när vi kom dit igen, så står en människa där o ska lägga upp bommen igen. Men hallå!!!! Eros tyckte ju jag va helfläng som visa vägen och sa "hopp". (jag såg inte männskan först) Såklart han vägra o gick bredvid, hon blockerade ju hela hindret.
Nåja, tur det inte var på riktigt och pinnar det handlade om.
När typen flyttat sig så hoppade Eros snällt och jag glömde bort vart vi skulle. (typens fel)
Nåja, resten av banan gick fint tycker jag, det känndes bra allifall.

Sen var det öppen hoppklass (inofficiell)
Eros först ut av grabbarna. En bra start, ett bra lopp. Tyvärr fel ingång i slalom = 5 fel. Och en vägran = 5 fel. Men kännslan var bra här oxå.
Dex tur. Han gick fint i starten, hopp, hopp säcken tunnel hopp hopp. Sen slalom, han gick in rätt gick fint några portar. Sen gick han "dubbelport" och gick ur. Jag valde att strunta i slalom, vi har ju inte kommit till 12 pinnars än. Fortsatte banan istället. Och jag tycker det flöt på rätt bra. Var nog ¨nån vägran och några rivningar. Men på det stora hela gick han bra. Jag är nöjd med lillkillen :)

Ullis med Diesel hade oxå premiär på inofficiell tävling. Diesel är typ lika gammal som Dex.
Det gick bra för dem, tyvärr hann jag inte se alls, de startade precis efter mig & Dex.
Så härligt att se en på tävlingsplanen redan ur min första kursgrupp :)
Bra jobbat Ullis & Diesel!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul det låter som att Dex också kommer gå långt i son blivande agility karriär - Eros är ju på en bra bit på vägen! :)

Föresten, nu är det spikat och klart, jag och Dino kommer åka ner mot söder kring den 13/6 och stanna till den 18/6 =) Kanske man hinner ses då? KRAM