tisdag, maj 01, 2007

Agility och släktträff i Söderköping

Dagen idag började tidigt, 05.10 ringde klockan Huuuaaaa!!!
Packa in hela familjen i bilen och iväg mot Söderköping/Finspångs agilitytävling.
Framme på plats i god tid, fick upp tältet och in med 4 hundar där. Ja, Felix m familj va ju oxå med. Sen kunde vi i lugn och ro titta på klass-3 hundarnas lopp. Dex pappa Eddie va ju med där, och en hel drös med agilitykompisar.

Hoppklass 2 = 3:e pinnen
Banan kändes lite klurig på sina ställen när jag banvandrarde.
Starten gick fint, ja, hela banan gick fint, kändes som Eros och jag hade bra sammarbete, sånär som på en krock. Jag hann inte riktigt göra det framförbyte jag tänkt mig. Men som tur var fick vi inget felpoäng för det :)
Det blev en 2:a placering med PINNE!!!! Uppflyttning!!! Vi ska starta i klass 3 nästa gång vi kör ett hopplopp..... Oj, jag har nog inte fattat det än!

Agilityklass 1 = 2:a pinnen
En väldans rak bana, tror det blev 4 rakor med antingen en snurr eller en U-böj mellan.
Detta brukar betyda fullt ös för Eros och matte hinner inte med, Eros snurrar, vägrar, river eller hoppar kontaktfält.
MEN... inte idag :)
Jag hann med killen, hela tiden faktiskt. Och han tog alla kontaktfälten (kanske inte så tydligt som jag vill, men han tog dem) Och vi kom imål på tiden 30,93 med 0 fel, tog ledningen.
Och den behöll vi hela tiden, VI VANN! 2:an var nästan 2 sekunder efter oss. Känns så underbart att få med denna efterlängtade agilitypinne hem.






Dex...
...fick träffa sin pappa idag. Och det var spännande. Tyckte jag och husse allifall.
Stod länge och pratade med Eddies husse, så trevligt! Och kul att se hur lik Dex verkar vara sin far.
Dex var inte så imponerad, farsan.... vadå? ska jag bara acceptera och säga OK eller????
Han såg ut att tycka ungefär så.
Dex brukar vara en rar och trevlig hund mot andra vovvar, både tikar o hanar. Har hört han muttra lite nån gång, men inte mycket.
Men pappa kunde man muttra till tydligen.
Först va det superspännande, Dex vifta på svansen o pep lite som vanligt, gick fram och hälsa fint som han brukar. Eddie nosa tillbaka och hälsade på sonen. Sen börja Dex med sitt muttrande. Inte att han morrade ordentligt och reste ragg. Nej då, lite "muttrande" var han.
Eddie försökte både länge och väl få leka med sonen, men det ville inte lillkillen va med om.
Eros och Eddie fick oxå hälsa lite på varandra, Eros muttrade han med. Fast jag e mer van vid Eros muttrande, iofs inte ofta han muttrar. Men han låter lite, tittar på mig, o går undan när jag säger till. Och sen e det bra så.
Här kommer lite bilder på Dex och pappa Eddie (Emenems Big-Ed)













Dex myser med Per istället..................... och....Eddie nosar på blommor eller nått :)

5 kommentarer:

Kattis & Tipsy sa...

Grattis till er! Jättekul med uppflyttning och vinst!!! Många pinnar till SoSu denna helg...

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Vilken kanon lyckad tävling. Och vad otroligt kul att ni träffat Eddie och per !
KRAM

Anonym sa...

Grattis igen till Pinnarna och VINSTEN, vad härligt!!!! Nu är ni på G!!!

Kram

CaEk74 sa...

varmt grattis!

G.E-Online sa...

Kollade på agilityloppet från Söderköping nu, det såg riktigt bra ut. :)