söndag, mars 04, 2007

Tävling i Rättvik

Så är man hemkommen från helgens tävlingar i Rättvik.
Har varit en bra helg. Mysigt boende i Hantverksbyn, väldigt bra arrangerade tävlingar, duktiga vovvar. Dex var, som alltid, helt underbar att ha med på tävling. Han ligger snällt och tyst i sin bur, kikar lite eller sover. Han är lugn och fin när han får komma ur buren och sitta med. Lugn och lyhörd när man går ut på rastning eller lek. Ja, han är bara bästa Dexen :) (som alltid)

Eros är ju alltid bästa Erosen förståss :)
Eros och jag hade 3 starter i helgen. 2 hoppstarter på lördagen och 1 agilitystart på söndagen. Alla 3 är jag nöjd med!
Hopplopp A: 18:e plats med 10 fel. Eros gick fint, en väldigt springig bana. Nackdel för mig då jag varit riktigt förkyld hela veckan, och fortfarande inte känner mig bra. Eros klarade de passager jag vet kan vara svåra, framför allt innomhus. Som när ett slalom står så hunden tror den ska springa rätt in i väggen. Eros fixa den :) Odch han fixa ju hela banan eftersom vi inte diska oss :D

Hopplopp B: 6:e plats med 10 fel. Eros gick fint här med. Vi startade som ekipage nr 1 och det känndes faktiskt skönt för en gångs skull. Det var lugnt och tomt utanför banan när vi skulle in, ingen tokladdad Eros alltså.
Han rev 2 hinder, men de rivningarna skyller jag helt på min förkylning. Var helt medveten om att jag släppte fokus på Eros när jag såg att han sikta åt rätt håll, och istället la kraften på att förflytta migsjälv.
Men det räckte ju till, vi fick ju till o med en rosett!!! Och i denna klass var det en ap-svår slalomingång. Jag vet iofs att Eros klarat den förr på träning, men bara enstaka gånger. Det var däcket rakt emot typ port 2 eller så i slalom, *SUCK*
Men kom på en bra grej när jag banvandra, ta hunden runt åt "fel" håll efter hindret innan. "fel" skrev jag för att det blev längsta vägen för hunden att springa så. Men det gjorde att hunden fick hoppa däcket typ på diagonal linje, och landade alltså så det blev mer naturligt att ta slalomet sen. Eros fixa det skitsnyggt! han gick in rätt, och klarade att dra igång slalomrörelsen direkt. (för de som vet vad jag menar, så e det ju inte lätt)



Söndagen innebar 1 st agilitystart: 7:e plats med 10 fel. så den gick bra den oxå. Tyvärr ingen pinne, fast kännslan var ett pinn-lopp. Men kännslan tar inte bort miss på gungans nedfart och fulsnurr innan säcken som gav vägran. Men kännslan var ändock så fin!

Visst, Eros fick fel på gungan, han hoppade innan den slagit i backen, men jag är nästan säker på att han trampde kontaktfältet. Och han tog A och balans utan problem :)
En rosett blev det med idag oxå :)

Vovvarna och husse vilar ut i stugan efter lördagens tävlingar.

Dex och Eros sover.

Se hur lika de ligger, var tvungen att fånga det på bild.

Eros med sina fina rosetter.

Hmm, Eros gillar INTE att sitta fotomodell, han ser sååååå lidande ut.



Inga kommentarer: