fredag, september 18, 2009

VM

Nu i helgen är det agilityVM
Vi är INTE där, ska till södra med killarna i morgon för en helt vanlig tävling här hamma i
sverige. Skoj såklart.
Men det lär bli en hel del tid framför datorn i helgen, för att kika på alla duktiga ekipage därborta i Dorbin (stavas det så?)
Och såklart HEJJA HEJJA på svenskarna. Large ekipagen är de jag tycker är roligast att se, kan ju bero på att det är large vi tillhör :)

Idag har det varit lagklasser. Missade hoppklassen, såg agilitylarge nu ikväll. Tyvärr disk för alla 3 ekipagen.
Sven o Flax - Mette o Tux - Jenny o Elvis, det såg ut som en ruskigt svår bana, lite svårt att avgöra då livesändningen hackar lite här i min burk :( Men såklart kul att se ändå.
I morgon är det individuella lopp, och ag-lag för small o medium.
Hoppas jag hinner hem o se largevovvarna. De mindre vill jag såklart oxå veta hur det går för, hejjar ju såklart på ALLA svenskar som e med.


Men... lite, lite extra HEJJA HEJJA på
ISABELLE & NOA
SVEN & FLAX
METTE & TUX
Det e dom som kör individuellt för sverige (hoppas jag minns rätt)

I svenska laguppställningen har vi inte Isabelle o Noa med, utan där är
JENNY & ELVIS
SVEN & FLAX
METTE & TUX

Läste för övrigt på SBK's sida.... att det är en hall preliminärbokad till landslagsuttagning nästa sommar. På Lidingö!!! Nära o bra :)
Nu är ju Dex i klass3 helt o hållet, han har sitt pass.... Så nog attan ska vi söka landslag 2010.
Om inte annat bara för att få tävla under de omständigheterna med lite mer ögon på sig så att säga när man kör. Längtar redan nu, tror det är skithäftigt :)
Sen har jag inte alls sagt att vi platsar i ett landslag... tror helt ärligt att JAG har liiiite mer kvar att lära innan dess... :) Men va f***n, det är ju kul ju.


Men... just nu focuserar vi på morgondagen, första gången jag ska köra bägge killarna i klass3 i båda grenarna.

Inga kommentarer: