lördag, september 19, 2009

Agility på SSBK

Dagens tävling på Stockholm Södra BK vart väl sisådär.... för oss
Dex hade premiär i ag3. Disk, vi var inte på samma planet jag o Dex.
Dex försökte, men lyckades inte.... med att få sin matte att jobba på och fokusera.
Efter loppet kändes det verkligen som vi inte alls varit på samma plan.
Dex sprang o tittade på mig mest hela tiden, hans sätt att tala om: att nu f**n skärper du dig och visar vart jag ska!
Men se det gjorde jag inte, och då vart det rivningar o andra fel både här o där.
HUR ska man kunna göra rätt som hund när man dessutom måste försöka få "morsan" att jobba?
Inte lätt att va hund alla gånger.
Eros ag lopp gick inte heller nått vidare. När vi kom från A och skulle till slalom (Eros KAN detta, det VET jag) Nope, inte idag... det fanns inget annat än staketet rakt fram tyckte Eros, och efter det... då kanske han kunde ta slalom, om jag nu propsade på det....
Nåja, inte ett vanligt problem, Eros älskar ju slalom, och KAN det oxå.

Hoppklass då....
Eros - disk, jag hamna fel och det blev galet....
Dex - 20 fel (4 rivningar tror jag det var) Men vi var allifall på samma planet nu.
Några stora svängar blev det oxå, men jag är rätt nöjd ändå.
Tiden hade (med de stora svängarna) räckt till 4:e plats. Kul att veta tycker jag :)

Nöjd med bägge killarnas slalom i hoppklass, och att bägge 2 köpte mitt val av handling vid en thredel (stavas?) med en tunnel som stor fälla....

Nu har vi en vecka framför oss.... sen är det VÅR EGEN TÄVLING på SoSu.
Ska bli kul, men lite nerväst är det allt, allt måste ju funka, så är det bara.
Vi lär ha häcken fulla mer eller mindre hela veckan, och fredag fm, då flyttar jag ner på klubben,
Uffe o killarna stannar hemma, känns lugnast så för grabbarna (och för mig)

Inga kommentarer: