lördag, september 05, 2009

Väsby klass 2

I morse åkte jag och Dex till Väsby för att tävla, agilityklass2
Eros och Uffe lämnade vi hemma.
Strålande sol, och rätt mycket blåst var vädret för dagen.
När vi kom så startade precis ag-klass1. Satt o kikade på dem.
Åsa och Ell tog vinsten där, grattis till er.
Klubbkompis Monika m Sally tog pinne, nu minns jag inte om de vann eller kom två. Men grattis till er oxå :) Ännu en klubbkompis plockade pinne i ag-klass, Ingegerd m Kelly, grattis grattis.
Hejja SoSuAgility lixom!!!!
Så Dex o min tur i ag2 då.
En rivning på första hindret, fick mig att tappa lite fokus och det blev lite småstrul några hinder längre fram. Valde att ta om en sekvens (disk då såklart) Men därifrån så sprang jag gärnet, verkligen öste på med fart och utmanade Dex på det sättet. Han hängde med så fint!! Jobbade på riktigt bra. Duktig kille.
Fick lite bra ideer av Åsa om det där med att riva just första hindret, ska helt klart träna lite så, och även tävla så och se om rivning på just första uteblir.
Nu har det inte varit nått problem direkt, men Dex laddar väldans i starten, så att riva är inte långt bort med den laddningen han har just där.
Det vi ska testa är att inte sätta honom till start i linje, utan lite ur linje, så han verkligen får jobba för att få med det första hindret och inte bara ta sats för att få upp fart. För farten, den räcker långt ändå.
Hem kom vi redan vid 13-tiden, så skönt att ha en kort tävlingsdag, och då ändå ha hunnit med att kika på tävlingskompisar och minglat en del.

Inga kommentarer: