söndag, september 13, 2009

Solen skiner i Karlstad...

...jodå, visst har solen skinit på oss. Både rent bokstavligt och reultatmässigt.
Resultatmässigt.... gäller såklart agility :)

I fredags åkte vi direkt jag slutade jobbet mot Karlstads BK, kom fram runt alv tolv... bäcksvart, men fick en plats att stå på som kändes ok. Natti natti....

Lördag morgon, upp med tuppen, rasta hund och kolla läget i dagsljus. Jodå, vår husbils plats var helt OK.
Så till tävlandet då....
Dex ag2 lopp först ut på morgonen, Han rev första hindret, och då slängde jag mina vägval åt fanders och öste på fart istället....
15 fel (och snabbaste tid) blev resultatet av det.
För övrigt innehöll lördagen 3 st disk.
Eros hopplopp var dock grymt bra. Men 3:e från slutet så vänder Eros åt det håll som egentligen var bäst (men jag hade valt andra hållet för att slippa bakombyte) Men när han vände åt "rätt" håll, och JAG åt det feliga hållet.... så slutade det med att Eros hoppade just det hindret tillbax.
Men fram dit... så känndes det så bra!!!

På kvällen vart det middag på golfrestaurangen som låg precis bredvid, gott!
Sen dök det upp lite sällskap utanför husbilen. Det blev några timmars umgänge där :)
Tack alla för trevlig tsällskap :)

Söndag då... det var idag SOLEN sken, både från himlen och i resultaten :)

Dex ag2.... jag var rätt nervös för 1:a hoppet.... han har ju rivit just det några gånger nu. Jag var på han rätt ordentligt och höll han i näbben redan från start....
Och det höll hela vägen. Vi vann!!!!! plockade hem vår sista ag2-pinne och Dex är nu uppflyttad till ag 3
Sen lite vila.... så hopp3 för bägge killarna.
Dex startnr 3 Eros startnr 79
Dex fick starta först av alla, då 1an o 2an inte va där...
Vi startar, och gör en nolla till!!! härlig kännsla. Dex var lugn och sansad, inte riktigt samma fart som han brukar ha (trött kanske?) Men det var tur det, för med mer fart tror jag inte vi kommit runt den banan, jag hamnade efter ändå :) vi blev 7:a av 75 starter, Dex första SM-pinne i hopp.

Eros startade fint på samma bana, han hoppade tyvärr föööör tight runt ett hinderstöd, så det rasade. Sen gick han ur slalom, men jag valde att inte bry mig utan öste på flyt och fart istället, och alltså vart vi diskade. Eros skötte sig bra resten oxå, men det där välta hinderstödet skulle vart näst sista hindret oxå, så just där vart det lite snurr.... ville inte ha han över ras spillrorna.
Eros aglopp.... bra start, men slutade i närmsta vägen ut lite småkaos kan mäan väl säga :)

Startade hemförden vid 14 tiden, så skönt när det är klart tidigt.

Är så nöjd med helgen!!! Men nu är vi trötta och tänker sova.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho där satt den! Grattis i massor från oss :)/Ullis o grabbarna

matten sa...

Grattis igen till vinsten och uppflytten! Och dessutom till sm-pinnen! Tokbra jobbat :)

Liza

Helena och Jill sa...

Grattis IGEN!! SÅÅÅ himla snyggt lopp ni gjorde! Herregus va nervös jag var inför sista hinderna... :O

Det här var ni värda!! Kram!

Anonym sa...

GRATTIS igen, ni kommer bara mer och mer. Nu får alla passa sig i 3:an!!!!!

Kram Sari&gänget

Petra sa...

Åh vad kul att ni fixade en uppflyttningspinne! GRATTIS!!!

Ann-Sofie sa...

Grattis grattis, det var ni värda !! Kram

Sarah och Meg sa...

Men vad roligt! Vad duktiga ni är!
Massor med grattis. Vinst är förstås inte helt fel heller :-D