söndag, december 14, 2008

Luciahelgen

Så, nu är det söndagkväll, och luciahelgen är slut.
Vad har vi gjort då....
Nope, inget luciatåg här inte, inte ens lite snö har man sett. Julstämning??? vad är det??

Lördag... vad ska vi hitta på?
Husse låg på soffan och kikade på skidor på TV. Hundarna ville göra nått, och jag var nog lika rastlös jag.
Tog telefon och ringde lite... Så slutade det med att jag och killarna åkte ut till Tumba, där gick vi en härlig promenad tillsammans med Maria, Tashi och Smack. Marias kompis Sofie var oxå med.
2 timmar i skogen blev det. Så skönt, och alla hundarna skötte sig fint. Smack var lite spänd i början, men det lugnade sig rätt fort.
Efter promenade bjöd Maria på fika. Tack för en härlig skogstur och trevlig fikastund.

Söndan kom sen....
Då var det agilitytävling. En inofficiell ute i Vallentuna.
Agilityklass var det först.
Dex = Disk Han var ju "tvungen" att dra några pinnar i slalom när han egentligen bara skule från långhoppet in i en tunnel. Och inte tog hqan lslom från början inte, han tog några pinnar mitt i... bara sådär??
Matte ringrostig tror jag, vi har ju inte tränat på några veckor nu.
Eros = Disk Helt mitt fel! Vi hoppade 5 hinder, precis som man skulle, nr 6 skulle vara A-hindret. Men jag visade in han i en tunnel, för dit tyckte jag banan skulle gå eller nått.
Visst skulle man in i den tunneln efter just det hindret. Men inte just då, det skulle ju va A och några hinder till, SEN det dära hoppet och in i tunneln. Så kan det gå....

Hoppklass sen då.
Dex = "några fel" vet att det blev 2 vägringar på långhoppet (mitt fel, jag höll han för tajt så han hamnade snett mot det, och släpte inte ut han i tid, så det vart diagonalt)
Sen kan det ha blivit en vägran till (disk isåfall) på ett hopphinder som han skulle ta, men jag mitt nöt kunde inte släppa banvandringens plan och skulle promta ha han runt mig efter en tunnel.
Han va ju för jösse namn påväg till rätt hinder sååå fint. "Pucko matte"
Eros = "några fel" han oxå. 2 rivningar jag vet. kan ha blivit en vägran oxå, försökte ett blindbyte, och hann NÄSTAN. lite stampande på stället när det blev "nästan krock"
Hade jag vågat släppa han med blicken när han gick de sista pinnarna i slalom, så hade jag hunnit.

Nåja, med noll träning, så är jag ändå nöjd.

Träning ja....
Ridhusträningen började nu ikväll. 9 hundar var med idag, några bortfall.
Jag hade bara Eros med mig, Dex fick stanna hemma med husse.
Är rätt skönt att ibland fokusera på bara en hund, det blir lite bättre kvalite på träningen då.
Känns som det kan bli riktigt bra träning denna vinter :)

Men nu är vi trötta, så sooooova ska vi göra nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Maria för orden i bloggen ang Fäktas bortgång!
KRAM

Anonym sa...

Tack för en jättehärlig promenad :)
Jag nästan bävar för när jag ska försöka mig på ett lopp igen - Tävlingsringrostig på alla sätt är jag ju - men skoj kommer jag ha det :)