måndag, december 08, 2008

Hund 2008 och agilityuppvisning

I lördags lämnades hundar och husse hemma. Matte åkte iväg till Älvsjömässan för att gå på "hund 2008" Eller "Stora Stockholm" som vissa säger :)

Nåja, mässa var det, utställning, lydnad, agility, freestyle o lite allt möjligt. Och möjlighet att göra av med måååånga pengar.
Började med att kika lite på agilityn, lördagen bjöd på hundungdom, och visst är det några jag känner som fortfarande får tävla där :) Man för ju inte vara äldre än 25 som förare för att få vara med där.
Åhh, nu längtar jag till tävling!!!
Sen blidde det till att gå och kika på allt o lite till som fanns tillsalu. Fick med mig en kalender och en tröja hem, så värst dyrt blidde det faktiskt inte.

På eftermiddan var det hindertransport som stod på schemat. Agilityhinder skulle hämtas och köras till Hufvudsta ridskola. 2 från ridskolan o jag foriväg o hämta det vi behövde.
Söndag då. Nu skulle det bli lite agility för grabbarna allafall :) Äntligen!!! de blev eld och lågor när de såg våra hinder stå utanför ridhuset när vi kom ner dit.
Jag och några till från vår klubb SoSuAgility (solna-Sundbybergs BK) skulle ha en lite uppvisning på ridskolans luciashow. Vi var 6 hundar. En rätt enkel bana, men ändå med 19 hinderpassager.
Med var jag med Eros & Dex, Amanda med Ishi, Ingegerd med Kelly, Charlotta med Lucy och Linda med Skorpan. Skorpan och Lucy är nybörjare, vi andra har hållit på lite längre, även om Kelly är rätt ny på tävlande, så har de tränat ett tag. ALLA var superduktiga. Tack för att ni ställde upp och ville vara med.
Det verkade som vår uppvisning var uppskattad, det kom: Ohhh, Åhhh o lite (mycket) ljud från läktarna. Gungbrädan och slalom var nog de hinder som drog mest ljud från publiken.
Vilken tur att jag lagt in slalom 2 gånger i banan :)

Sen på kvällen körde ridskolefolket våra hinder till ett annat ridhus, för nästa söndag drar vinterträningen äntligen igång.

Sen var det en trött matte, och 2 ännu tröttare vovvar här hemma. Det tar på krafterna att mingla bland människor och hästar, och dessutom få köra lite agility.

Inga kommentarer: