torsdag, juli 26, 2007

Sen sist....

Sen sist jag skrev så har vi varit hemma o storstan. Vädret har väl inte varit uruselt, men inte kalasbra heller.
I söndags åkte vi ut till Agdala och vallade lite med Dex. Hmm... husse verkar ha fått sin vilja fram och det är nu matte som försöker träna vallning med Dex.
Dex skötte sig finfint i fårhagen, var intresserad av fåren, la sig när jag sa till, på rätt ställe oxå. Hmm, vi behöver gå kurs, jag vet ju knappt vad jag ska göra i hagen ju.
Måndan var en lugn dag, både 2-benta och 4-benta behövde nog det. Hundarna sov mest hela dan.
Både tisdag och onsdag åkte vi och träffade Touch, Gitzi och Hexa och tränade agility tillsammans. Det var skoj, och nyttigt. Fick en del braiga träningstips av deras duktiga matte :) Tackar vi för :)
Idag torsdag strålade solen redan på morgonen, så vi åkte iväg för att bada med hundarna.
Vi åkte ut på Ekerö, till "Lagunen", där har jag nog inte varit på säkert 10 år, och husse hade aldrig varit där.
Egentligen heter ställer Husbygropen, och är ett gammalt grustag det på nått vänster kommit in vatten i nån gång för länge sen.
Klart, blått och fint vatten var det. Hundarna simmade som bara den, de vart helt slut. Så när jag äntligen fegat mig i hela jag, så var de nästan för trötta för att orka simma med mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh! Var ligger den DÄR mysiga lagunen? Det måste du skvallra till mig! =D
Ses vi i Rättvik? Jag och Charlotte åker i morgon vid tvåtiden...

Kram från Åhza

Eros & Dex sa...

Till Åhza:
Vi ses i Rättvik, vi åker i morgon förmiddag :)

Du har vägbeskrivning till Lagunen i din mail snart :)
Den ligger en bit ut på Ekerö