tisdag, februari 20, 2007

Del 3 agility-gungan och Dex

Så en liten resume från den senaste träningen, måste ju fortsätta uppdatera er alla hur det går för Dex på den Hemska gungan :)

Jag fick ju lite tips från Catrin i USA. Mycket matnyttig läsning :)
Plockade bitar hon tipsat om, och körde senaste träningen så...

Ställde upp gungan vid trappen upp till läktaren. (har inget bord) Lyckades stabilisera gungan så den inte rörde sig nått. Lite småtrångt med trappräcket och så.... Men va sjutton, man tager vad man haver....
LInda ställde upp igen och hjälpte mig. Hon satte sig högst opp där gungan slutade, med korvburken i högsta beredskap.
Jag lockade Dex upp på gungan, konstigt tyckte han.... Han hoppade upp på den, ner igen, hoppade över den i sidledd....
Okej, jag lyfte opp han på mitten, som vi gjorde sist. Men nu gick den ju uppåt och inte neråt som förra gången. Men han fick syn på att Linda satt där med korv!!
Han såg ut att fundera "ska jag våga?"
Efter lite lockande så vågade han. KORV!!!! vilken belöning.
Ner för trappan, sen gick han opp själv, hela vägen på gungan, men rätt sakta och tvekande. Men sååå duktig.
Han gick några gånger så, lite bättre fart för varje gång.

Sen vila medans Eros och de andra körde bana.

Sen ett pass till på gungan för Dex.
När Linda satt sig tillrätta med korvburken, så släppte jag Dex.
Han sprang!!!! upp till henne och fick sin jackpott.
Inte bara en gång, ja... säkert 7-8 gånger gjorde han det.
Sen tvingade jag migsjälv att ge upp.
Får inte gå för fort fram. Men det var lagom frestande att prova plocka bort lite av uppallningen, så gungan skulle kunna vippa nån cm.
Men icke. Vi slutade för denna gång. Och får fortsätta med detta som var så skoj nästa gång.

Lillkillen kan ju :) *stolt matte*

Inga kommentarer: