torsdag, februari 15, 2007

Del 2 agility-gungan och Dex

Rusade hem från jobbet (övertid pga kurs) Kastade in hundarna i bilen, agilityväskan låg i bilen sen i morse :) Kom 20 minuter sent till kvällens träning, så mina stackars träningskamrater hade fått bära fram allt själva. *sorry*

Körde en bana där vi tränade slalomingångar. När jag kört Eros (speedad) så hade mina underbara kompisar plockat fram gungan till Dex :)

Fick hjälp av Linda idag med, på samma sätt som vi avslutade i tisdags, hon satt och höll ner gungan, och jag lyfte opp Dex. Det börjar ta sig, idag viftade han på svansen när han stod och fick gotta längst ner hos Linda.
Linda e en bra tjej hälsar Dex, o smarrigt gotta har hon oxå.
Så när jag gick mot den högre ändan, då kom Dex farandes, vifta på svansen, ställde sig nära mig och tittade på mig: Matte!!! lyft opp mig nu då. (men lite svår att lyfta, det e ju lite läbbigt att bli lyft oxå) Men Linda med gottat tog överhand, och han fick ju bara gotta när han kom där oppifrån verkade han fatta.

Ställde honom en bit ovanför mitten idag, och det var lite obehagligt tror jag, det svajjar ju lite.
Vår gunga e tyvärr inte värdens mest stadiga.
Men Dex lutade sig mot matte, kikade ner på marken med lååång hals. Linda lockade och så gick Dex ner.

Det kanske tar sig :) Hoppas det!!!! *håller tummarna*

Ikväll när jag kom hem, så hade jag mail från Catrin, med lite gungträningstips. Dem tackar vi för, och det var mycket intressant läsning. Och vi kommer nog använda endel av det.
Tyvärr har vi begränsade möjligheter i rihuset. Men ska träna självsäkerhet och få gungan possitiv. Och så ska vi nog ta och träna diverse balansövningar som är icke agilityrelaterade.

Fortsättning följer.....


Och alla som vill dela med sig av tankar/erfarenheter och ideer..... hör av er :) ingen blir gladare än jag!

Inga kommentarer: