måndag, januari 22, 2007

Midvinterchansen 2007

Så har det varit en tävlingshelg igen. Kul! För det var länge sen sist.
Vi packade bilen och åkte mot Sundsvall i fredags förmiddag. Landade vid 15 tiden vid Scandic där vi skulle bo.

Lördagen: Först hopp 2:an Ett lopp som känndes skitbra, sammarbete på topp mellan Eros & matte. Men vad händer.... jag hinner inte med framförbytet jag planerat så fint på banvandringen, håller på att springa rätt in i Eros som precis landar efter hoppet, och eftersom jag höll på att stupa ikull, så visade jag ju självklart fel väg. Fel hinder = disk. Men loppet är ändå ett av våra bättre :)
Agility 1:an då..... Nervös matte!! jag??!! vad har hänt, jag brukar ju inte va nervös....
Och loppet gick allt annat än bra. Diskade! Men okay, vi gjorde faktiskt några braiga o fina saker.

Söndagen: Först hopp2:an igen, vi hade start nr 5. Banvandrar, hämtar Eros i buren, kastar ut han i närmaste snödriva, kissa..... sen in för att hinna gå 2 svängar innan start..... Ha ha ha Tror jag ja.
När vi visar oss så säger Liza: -Det är ni NU! Ops.... av med fleecen och fram till start. Tok röj, inget samarbete. Men okay igen då, vissa delar funka bra, skitsnygg slalomingång, trots kort avstånd mellan hoppet o slalom.
Agiliyt 1:an Startnr 46 så hinner lugnt rasta och värma upp oss ute, hinner sitta och "prata" ihop oss jag o Eros. Hinner vandra lite inne vid starten.
Vår tur. Eros går skitfint, hopp, gunga, däck osv. känns underbart.
I mål, vilket lopp!! vilken kille jag har :)
Men vad säger de i högtalarna, "och där gick de imål med 5 hinder fel och tiden...."
VA??? 5 fel? var fickvi dem?
Jag var så säker på att vi nollat ju. Tittar upp och ser Magne, en dommare sitta och titta på hoppande hunder. Frågar honom var fick vi de 5 felen?
A-hindret!
Upp o ge Eros gotta sen kika på filmen, tur husse filma allt :)
Och mycket riktigt, 1 eller kanske 2 cm från kontaktfältet på A-hindret. ATTANS!!!!!!
Men inget att bråka om eller sura för, såg det ju själv på filmen.
Det loppet slutade på 11 plats. Men 3:e snabbaste tiden av alla i klassen.

Sen var det bara att packa ihop och fara hemmåt i snö och halka.

Inga kommentarer: