söndag, december 02, 2007

Vallkurs

Idag var det kurs igen. Dex och matte åkte iväg i morse, ut till Adelsö. En fin, men lite kylig decemberdag, t o m solen kikade fram en stund :)
Alla 3 hundar var på plats för kurs idag. Dex, Dusty och lilla Ella.
Dex skötte sig bra tycker jag, han börjar få mer fokus på fåren redan från början nu.
Dex och jag fick vara i stora hagen, jobba lite som vi gjort tidigare, och så jobba lite med att få ut han i flankeringarna. Alltså gå ut ordentligt åt sidan och bakom när han ska runt fåren. Han går gärna in lite väl nära bakom djuren, och det ska vi väll jobba lite med. Han tar korrigeringar rätt fint. Och som Tina sa, så är han inte så snabb, så jag hinner med. Och han är lätt att stoppa när det blir för tight. Och då gör vi om.
Det är så skitkul, men det är fasiken inte lätt :)
Nu är det ingen mer kursgång förrän i januari för oss, vi missar nästa vecka för jag är i Finland då. Så kan det gå.
Vi får försöka ta oss till Stefan, Agdala, och träna lite under uppehållet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad sugen jag blir att valla när jag läser om din och Dex träning. Kul att det går så bra för er. Vad gäller flankeringarna kommer det lösa sig med tiden. Det vore kul om vi kunde åka till Stefan och träna tillsammans snart, när Kiwi är fit for fight igen. Ha de

//Göran