tisdag, december 11, 2007

Anmält till....

...agility tävlingar. Japp, nu har det börjat, har nyss anmält till 19 starter för grabbarna. Alltså 19 starter tillsammans. 9 för Eros och 10 för Dex. Se länken 2008 i högermenyn om du är nyfiken på vart vi anmält oss :)

Igår var jag med bägge grabbarna till Nacka Bk och tränade lite tillsammans med Madde och Luma. Jag tränade nästan bara A-hinder och balans, det är ju de hinder vi inte har tillgång till på So-Su's vinterträning. Grabbarna skötte sig rätt bra faktiskt. Lite uppfarter på A med Dex som strulade, men vi fick till det flera gånger.... bara att fortsätta träna.

Nu ikväll var det vår tisdagsträning. Eros tur idag (Dex fick va hemma med husse, hans tur på torsdag) Eros skötte sig bra tycker jag. Lite rivningar, men skärpte till sig när jag bad han och lyfte då på tassarna. Han tog både kf och min handling bra tycker jag. Så jag e nöjd, och det verkar han oxå vara, ligger och sover sött i hallen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, vad ni ska tävla :-)
Vi ska ha ett uppehåll i tävlandet tills Rättvik i mars.
Sköt om er!
Kramar Sari+compani

Anonym sa...

Jaha här var det planerat redan ser jag. Jag som precis börjat att kolla;) Kram från oss

Anonym sa...

Hej! Kollade in din "lista" för 2008. Frågan är hur stor vår kommer se ut. 2008 ser väldigt intressant ut då vi kommer flytta och därför anmäler oss till tävlingar som vi inte brukar åka på. Det ska bli väldigt skönt att träffa lite nya människor ute på tävlingsbanorna. Kiwi är helt återställd nu så vi kommer återuppta träningen snarast. Fan vad kul det ska bli. Kiwi har dock gått upp några kilo den senaste tiden eftersom p.g.a. sin skada, men det lär nog rinna av henne så sakteliga. Vi hinner nog inte träffas nåt innan vi åker till Småland över jul. När vi kommer hem börjar vi direkt packa och flyttar till trettondagen.