söndag, januari 24, 2010

Vintern har sitt grepp...

Ja, vintern verkar ha ordentligt grepp om Sverige. Härligt tycker jag, och hundarna njuter, de skulle nog kunna vara ute och busa i snön hela dagarna om bara tiden fanns.

Visst är vi ute och leker i snön vareviga dag, och på söndagskvällarna har vi vår agilityträning i ridhuset. Ungefär det som händer såhär vintertid, alltså inte så mycket att skriva om egentligen.

Just idag åkte jag och grabbarna ut till Curt o z-brudarna när husse ändå skulle iväg o jobba. En härlig skogspromenad fick vi tillsammans med dem.
Alla 3 bc-pojkar fick prova på att dra Max 2½ år i pulka. Jag hade tagit med sele, och så satte vi 1 koppel på var sida om selen och fast i pulans snöre.

Eros var först ut att testa, han fixade det galant, när han kände att det var nått "där bakom" så tittade han en gång bakåt, sen jobbade han finfint framåt.
Sen Curts tur, han har testat att dra lite tidigare sa Monika, men då hade han inte sett det som ett jobb, utan flaxat runt o nosat o kissat. Men idag hade nog poletten trillat ner, han jobbade oxå finfint framåt.
Sen Dex tur. Fasen, vanu då?? Ska detta vara nått bra... verkade det som han tyckte.
Jag fick locka mycket med godis för att han skulle jobba frammåt med vikten bakom, och trassligt tyckte han det var med kopplena på båda sidor om kroppen.
Inget för mig! Sa Dex.
Fick han förvisso att dra en liten bit, men det var helt klart inte hans grejj, inte just idag allifall.

Nu är vi nyss hemkomna från agilityträningen. Båda grabbarna skötte sig fint i det stora hela. Jag tog dem bara en sväng var, lite med tanke på att de dragit pulka för första gången idag. Tänkte vara lite försiktig så de inte får träningsvärk av allt jobb. Dra är ju inte nått de är vana att göra.

Föresten, i fredags var vi ju faktiskt och tävlade. Knivsta hade en liten inofftävling i Lagga. En mysig och trevlig tillställning.
Tack Helena, jill o Wick för trevligt sällskap.
Där på tävilngen så gjorde grabbarna bra ifrån sig, allifall med tanke på att det
- var fredagkväll (lite trött matte efter en veckas jobb)
- minimal träning såhär års

Det jag är missnöjd med, är sånt som JAG gjorde fel.
JAG släpte igenom en tjyvstart på Eros
JAG registrerade inte att Dex missade sista porten i slalom.
Men helheten är jag nöjd med ändå.

Nu.... sova så man orkar med en ny arbetsvecka.

2 kommentarer:

Sari sa...

Härligt med vinter jag håller med, MEN vill ha fri tillgång till ridhus och får så jag kan träna när jag vill. Nu blir det ju nästan ingenting....

Härligt att du är nöjd med grabbarna efter tävlingen, vi var oxå iväg och jag var sjukt nöjd med Hexa fast hon rev sista hindret i TVÅ lopp. Och igår var vi och träna och hon känns sååå fin. Och det är väl lite typiskt att hon känns extra fin just nu när jag bestämt mig för att para henne....

Hoppas vi ses nått snart!!

Sköt om er och ha det bra!!

Kramar

Petra & Mick sa...

TACK för grattiset!