tisdag, januari 05, 2010

lite "up to date" från oss

Så, nu ska det uppdateras lite om vad vi gjort senaste månaden typ...
Det var tävling på Älvsjömässan 12 dec. Den var vi på såklart, första gången för bägge grabbarna att tävla på konstgräs (plastgräs)
Halkigt, jo... men båda två fixade det förvånansvärt bra :)
Inga resultat att stoltsera med, ett lopp av 4 kom jag runt med en hund. Det var Eros och jag som lyckades den gången. Men jag är ändå nöjd, det var hård konkurens (stavas?) dan efter skulle det ju vara nordiska mästerskap, så landslagsekipage från hela norden var där.
Banorna var inte busenkla, men klart roliga att köra.
Agilitybanan tog vi med oss till träningen en vecka senare, och den satt finfint att träna på (tack för den Ninnie)

Sen kom vintern, med SNÖ! Snö fick vi ha hela julen, och nyår, och den är fortfarande kvar :) Så skoj!!! Fast just nu tycker jag nog det är liiiite väl kallt, 18 minus var det för nån timma sen när jag tittade.
Nåja, julafton firades i Knivsta hos hussens föräldrar.
Och där har ju alltid Pelle bott (kaninen)
Men nu finns ingen Pelle mer... Vila i frid Pellen!
Pelle har alltid funnits i Eros liv, ja, såklart i Dex liv oxå, men Dex har lixom inte brytt sig speciellt. Men Eros har verkligen tyckt om Pelle.
Så Eros letade lite, men inte på nått tjatigt sätt.
Snöpromenader har blandats med att träffa nära och kära, fika och äta. Tur man kommer ut på dessa promissar :)

Nyår, då åkte vi upp till stugan, som vanligt rymde vi från storstadens fyrverkerier med våra 4-benta killar. Massor med snö, kallt första kvällen, sen rätt skönt väder. Massor med mera snö kom de dagar vi var där oxå.
Sparken kom fram ur ladugården, Dex tyckte det var lite mysigt att åka på den. Eros vägrade kliva upp, han skulle bara springa före *ler*

Hem från stugan på nyårsdagen. Lite träning lördag och söndag.
Igår var vi iväg och hälsade på Molle och Spot o deras husse 8resten av familjen va inte hemma. JA, den stooora anledningen till besöket var ju Spot, liten BC-valp. Så söt!!!
Idag har vi tävlat på mässa igen, nu är det husdjursmässan i Kista. Där arrangerar Österåker agilitytävling i 4 dagar. Fast "bara" 2 dagar för oss med stora klass3 hundar. Men det räcker gott o väl till.
Idag var det 2 hoppklasser. Första vart kalasbra för Eros, han gi8ck verkligen superfint på mattan (hal den oxå) tyvärr en rivning på nästsista, men sån fin känsla i loppet. Dex öste på och halkade rejält i första loppet. En disk.
Andra hopploppet vart det tvärt om. Eros gick förvisso fint igen, skötte underlaget bra. Men jag tappade han redan på hinder 2 och det hoppades från fel håll. När vi kommit en bit in i banan sen (då efter disken) så kändes det sådär fint igen *ler*
Dex vågade jag mig på en annan start med, en start som jag inte banvandrat (tack Åsa för tipps och pepping) In i slalom släppte jag för tidigt, så det blev fel ingång i halkan, och sen en rivning lite senare. Men han skötte underlaget bättre (men inte helt bra) detta lopp.
Sen var det 1 LAG-lopp oxå, som Eros var anmäld till med sitt lag 4Fun
Tyvärr en disk för Eros, han smet in i en tunnel när jag tittade så JAG inte skulle krocka med ett hinder.

Ikväll har jag varit på ytterligare ett valpbesök, en brorsa till Spot :)
Lilla Wiix som flyttat hem till Helena o Jill. Oxå en ruskigt söt krabat.
NU... sova för i morgon är ännu en tävlingsdag på husdjursmässan.









Inga kommentarer: