lördag, januari 09, 2010

Åland

Ja, på Åland har vi varit idag, och tävlat agility.
Åkte med 10 båten från Grisslehamn i förmiddags. 19 gradar MINUS var det då, och när vi landade på Åland, Eckerö, så var det typ -4 Lite behagligare om man säger så *ler*

När vi kom fram så hade vår hoppklass redan startat, men det visst vi redan innan att den skulle ha gjort. Snälla Ninna (arrangör) hade fixat sena startnr åt mig o grabbarna, och fixat en egen LITEN banvandring.
Så det var till att ställa sig vid sidan och spana in banan.
Sen fick jag.... 3 minuters banvandring. (tydligen så är 5 minuter det normala i finland) Så det var inte så mycket mindre mätt med deras vanliga jag fick :)

Nåja, Eros först ut, disk.
Jag hade missat att långhopp - hopp efter en tunnel inte låg i linje med tunnelutfarten, så jag drog iväg, och fick såklart Eros med mig, bredvid de 2 hindrena, Ähh.... körde på de två sista in i mål istället för att försöka gå tillbaka så långt och göra rätt. Kul hade vi allifall

Dex då.... han lyckades tränga sig framför mina knän(på mina knän) in i FEL tunnelingång, DEN var rätt sa han....
Bergis att JAG egentligen var något sen med att visa att det var den ANDRA som var rätt...

Sen agilitylopp, men innan det lite väntan och en skönt promenix med husse o grabbarna.

Dex först ut i ag-loppet. Disk, sånt tryck som han la på, och sånt sug på hinder som han har, så hann jag inte med helt enkelt. Hade jag hållit han lite i näsan, och varit MYCKET tydligare så kanske det gått vägen.

Sen Eros, disk där med, tror det var fel tunnelingång, men minns inte helt säkert, nått fel blev det allifall.

Sammanfattning:
Vilket underbart underlag att springa på, för både mig och grabbarna. nått gummiliknande, lite "grusigt", konstgräs. Kalasfäste för hundarna och för mig.
Tror det får ta på sig diskarna till viss del, underlaget alltså *ler*
Man är ju inte van vid det fästet, och då få till tajmingen, som man knappt har annars.... INTE lätt. Men KUL, åker gärna dit fler gånger.

Ska fundera lite mer över dagens lopp, tror det finns en hel del att lära ur dem, bara jag kommer på vad. Har tyvärr inte på film, eftersom vi valde att ha hundarna inne i hallen, utan burar. Alltså var husse-filmmästare upptagen med att hålla en hund medans jag körde den andra. Nu ska jag sova på saken och se vad vi kan lära oss av dagen idag.

Sov gott

2 kommentarer:

Birgitta, Ida & Hugo sa...

Åland är Bäst!!

Hör av dig när du ska till mina trakter igen. Skulle vara kul att träna tillsammans!!

Petra sa...

Åh du var till Åland. Visst är det en bra hall och kan man möta mer tillmötesgående arrangörer och funktionärer?! Jag funderar på att åka till Åland i maj om de har kvar sin tävling som de brukar ha då och den inte krockar me dnågot här hemma.