måndag, november 16, 2009

Sjuk och har lååångtråkigt

Hua vad det är tråkigt att vara sjuk. Har varit hemma sen i torsdags med jordens dunderförkylning :(
Tur det finns klicker och godis, så man lite enkelt utan ansträngning (för mig) kan aktivera hundarna lite. Det krävs rätt mycket tankeverksamhet från deras sida att komma på vad matte vill den här gången.
Förr har vi tränat lite bakdelskontroll med hjälp av en pall och klicker. Så nu provade de båda två att steppa runt och hitta nått att backa upp på. Rätt sött faktiskt. Men denna gång var det "bara" att sätta sig på baken och lyfta en tass jag ville att de skulle göra. Vinka alltså. Gick väl rätt bra ändå. Men jag skrattade gott när Dex backade upp i knät på mig i brist på annat att klättra på.
Nu ska jag tillbaka till sofflägen en stund, blir väl lite mera klickerträning i kväll, nått måste de ju få göra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!!!
Det är många som är sjuka nu....

Kram Sari+gänget

Åhza sa...

Usch vad trist att vara sjuk. Hoppas du mår bättre snart!

Kram från oss!

Anonym sa...

Hexa är oxå anmäld, klass 2 har ju 4 lopp första dagen :-)

Kram