lördag, november 07, 2009

Lördag i Rättvik

Igår kväll packade jag o Monika in oss i vår bil, med 5 hundar. Curt lämnade vi av i Storvreta hos hans uppfödare där han skulle få vara över helgen, skulle blitt liiite trånt att åka hela vägen till Rättvik annars.
Fram kom vi typ 22.30.

Upp tidigt idag, lördag. Iväg till körhallen för att få tävla AGILITY
så laddade :)
Dex skulle ha premiär i "Team Terror" och Eros premiär i "4 Fun"
Deras lag.
Lagstarterna var först ut.
Agility fick Eros 10 fel, KF på balans och en rivning.
Dex diskade sig tyvärr, en makarontunnel, som blivit som ett V gjorde att han vnde och kom ut igen, och då var han uppe på balansen en vända oxå.
Trisst när tunnlarna inte ligger som de ska.
Team Terror kom 8 tror jag och 4 Fun 12:a (om jag inte minns fel)

Hopplag:
Eros minns jag faktiske inte hur det gick för, men Dex gick felfri, lixom 2 Hexa o Molle. Team Terror vann!!! Vilken härlig debut för oss med dem. Skoj, skoj!
Första SM-pinnen i lag hemma då.

Individuellt:
Hoppoppet först, en bana som jag inte begrep hur jag skulle komma ihåg....
men det gick att lära sig den.
Tyvärr en disk med Eros, ett missförstånd gjorde att han hoppade ett hinder tillbaka istället för att komma runt tillbaka. Så kan det gå.
Dex kom runt, men med 2 rivningar.
Agilityloppet.... JAG trött kan jag erkänna, efter många timmar i konstant hög ljudnivå där inne i körhallen.
En lite knixig bana. Eros först ut. Han gick faktiskt rätt bra :)
MEN..... jag litade inte på han i slalomingången. jag skulle dra ut han för att göra den lättare, men duktiga Eros var på väg rätt och jag mitt nöt släppte inte på han.
Sen blev det lite pannkaka, och slutade i disk.
Dex då. han gick bra han oxå. var påväg in från fel sida i slalom, jag lyckade få han att backa... vet faktiskt inte om vi fick nått fel där.
Sen fortsatte det bra, in i sista tunneln, och så vänder han på mitten o kommer ut *suck* den låg på samma ställe som den som blev V tidigare på dan, men nu var den faktiskt makaron-rund. Men väldigt nära väggen. Så vet inte varför han vände.
Upp på balansen, jag stoppade, tänkte ta tillbaka han, men ändrade mig o körde imål. Kändes inte rätt att ta ner han o skicka in i tunnel igen för att sen ta balansen.
så alltså en disk.

Men vi har fått köra agility (lite skillndad mot Norrköping :) )
8 lopp för mig idag, och lika många väntar i morgon.
Så nu efter lite kinamat och TV tittande så är det sängen som väntar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen det missade jag. Grattis till vinsten med Team Terror! Grattis grattis! Ni är grym :)

kram
Liza