måndag, april 13, 2009

8 lopp i Katrineholm idag

Tidigt, tidigt ringde klockan i morse. 06.15 satt jag och hundarna i bilen, styrde mot bankomat och sen Katrineholm för en dag fylld med agility.

4 lopp var skulle grabbarna springa (alltså 8 för mig)
Först ut var tunnelrace. Skitkul rent ut sagt :) hela 18 hinderpassager var det, 17 runda tunnlar och 1 platt. Så stod det hinderstöd (utan hoppbom) som start o mål, så alltså 20 nummerlappar.
Det känndes VÄLDIGT virrigt att banvandra. Men sen när man stod o tittade på small o medium så började banan sätta sig ordentligt.
Eros 0 fel
Dex 0 fel
Resultat:
Hexa o Sari 1:a
Eros 2:a
Dex 3:a sen minns jag inte, men fasiken vad kul det var.

Sen påskäggshoppning, en lätt hoppbana, där alla vann påskägg (påskägget hade man med sig o lämnade in som en del av startavgiften.)
Eros 5 fel (1 rivning, mitt fel som tappar handen, då tappar han bakbenen)
Dex 0 fel, 3:e plats

Öppen agility
Eros 10 fel, 1 rivning o 1 KF (tror det var A nerfarten)
Dex disk, jag tappa han o vips var disken ett faktum

Öppen hopp
Eros 0 fel, vinst
Dex disk, blev nått missförstånd (troligen en matte som inte kan sikta rakt fram med kroppen när hon måste tokrusa)

En underbart härlig dag, började med 2,5 grader o dimma. Sen sol och typ 14 grader. Och agility hela dagen lång i härliga vänners sällskap :)

Sari o Niklas var snälla o filmade lite, kanske kanske kommer det film sen....
Tack för både filmning och trevligt sällskap!

Nu är både jag och killarna trötta, så snart väntar sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken rolig tävling det lät som. Och grattis till fina lopp!

vi ses.
kram
Liza

Sanna och flocken sa...

GRATTIS NI ÄR JU FÖR DUKTIGA! :)
Kram