fredag, juli 25, 2008

Semester uppdatering

Ja, som sagt, semester... Och uppdatering har det varit dåliigt med fast jag lovat...
Men nu kommer det lite allifall.
Semestern startade ju med Kanonsabotören, vet att jag lovar mer därifrån... filmer finns nu på Photobuket (länk till höger)

Efter det så var vi hemma i stan en vecka, ängnade oss åt vallning mycket. Fårhagen-skarptläge (förra inlägget) och så var vi till Inger och Kåre på Sorunda 2 gånger. 1 dag var vill till Per och Merja (Som har Dex pappa Eddie) och vallade, även Dex bror Dogge var där. Kul att se brorsorna och farsan jobba i hagen.
Har ju gått och anmält Dex till VP (vallhundsprov) så det är bara att träna på, så får vi se hur det går.

Vi har även hunnit med att vara uppe i stugan några dagar, skönt och slappt.
Sen hem igen för att packa om bilden och styra mot Karlstad och Värmlandshoppet.
På Skutberget (vid Karlstad) tävlade vi agility i 4 dagar. 17-20 juli.

Värlmlandshoppet var den största tävling vi varit på, över 2000 starter om dan. De hade 8 banor uppbyggda, varav 5 kördes samtidigt. Lite smått virrigt att hålla reda på när man skulle in på de olika banorna. Men det gick smidigt faktiskt. En riktigt BRA och välorganiserad tävling.

Foto från anita axelssons blogg
De 4 dagarna bjöd på blandade resultat för oss. dag 1 vart det 4 disk, halvanna med Dex och totalt kaos med Eros. Sen vart det bättre och bättre. Disk, men ändå bra lopp. Målgång med fel, och så sista dagen, i hällregn slog vi till.
En agiltitypinne till Dex i klass 1 och en SM-nolla agility till Eros.
Alla resultat finns för den som är intresserad via länken till höger " 2008 Meriter-Tävlingar-Kurser"
Filmer kommer.... sen. Har inte fått ur dem ur kameran än, har ju som sagt semester :) Och då tar allt lite tid så att säga. Men så småningom finns de på Photobuket som många av våra andra filmer gör.
Måndag och tisdag efter denna tävling var slöööa dagar hemma, både 2-benta och 4-benta var rätt trötta.
Men sen var det dagz igen, agiltiytävling, i värmen som äntligen kommit till oss i sverige.
Knivsta ordnade i onsdags en after beach tävling, klass 3.
Det blev 2 disk för mig och Eros. Som tur var fick vi möjlighet till revanch dan efter då de ordnade drive in på samma banor.
Vi åkte dit igen, JAG hade nämligen gjort bort mig lite på onsdagen.
Eros TJUVSTARTADE!!! och jag släppte igenom den utan att tänka mig för.
Det var inkallning över 5 hopphinder diagonalt över planen, när jag var nästan framme vid "min plats" så ser jag Eros i ögonvrån bredvid mig. Och jag ger komandot slalom....
Hallå... så får jag ju inte göra, det är ju att tala om för vovven att "javisst lille vän, skutta iväg när du vill"
Men på torsdan, då satt han sååå fint och väntade på att JAG sa det var ok att starta. SKÖNT!
Dex fick oxå va med då på torsdan, inte förrän 3 försöket på bana så jobbade vi tillsammans. De 2 första så fick jag ett stort finger av han "kan själv"
Kan jag ha fått igen för att han surnat till dan innan när han inte fick va med tro????
Så har alltså de senaste 2 veckorna sett ut, hun och åter hundakriviteter. Men så blir det ju med 2 underbara 4-bentingar i huset :) Och varken jag eller Uffe klagar på det. Är ju kul ju :)

Inga kommentarer: