söndag, juni 01, 2008

Skutskär

SOL massa värme SOMMAR

Helgen har innehållit agility på soliga, gröna gräsmattor. Massor med trevligt agilityfolk har vi umgåtts med hela helgen.
Killarna har varit duktiga i helgen, tror jag skött mig hyfsat jag med. Några småmissar, men men...

LÖRDAG
Dex agilityklass 1: Så fint lopp, ett av de bättre vi gjort tillsammans. MEN...
En hårfin vägran, hårt dömt i klass 1 tycker jag, lite surt var det. Men domaren dömde hårt hela klassen, så det får väl va ok då då. 5 fel blev det ju för vägran, det gav oss en 5:e plats i slutändan. Så rosett fick vi.

Dex hoppklass 2: Jag utan fokus innan start. Men vi klarade oss rätt ok ändå. Blev diskade, men vi kommer igen. Var Dex första start i klass 2.

Eros agilityklass 2: Han skötte sig fint, var lyhörd och tog alla KF. (tror jag)
Tyvärr visade jag lite tokigt på slutet, och Eros hoppade fel hinder.
Eros hoppklass 3: En bana med massor av byten, vi klarade oss runt banan, 5 fel (en rivning)
Även i detta lopp var Eros lyhörd och fin.

SÖNDAG
Eros hoppklass 3: Lyhörd och fin även idag. tyvärr 10 fel, slalom och en rivning. Men det börjar kännas som Eros och jag börjar bli ett team faktiskt, vi jobbar tillsammans :)

Eros agilityklass 2: Vi gjorde ett så fint lopp, Eros var såå duktig. Alla KF satt fint som bara den, han följde den väg jag visade. Så var då balansen näst sista hindret, sen ett hopp, rakt fram bara något snett åt sidan. Jag kan ju inte springa på vid balansen, då trycker jag Eros att hoppa KF, så när han var nere var jag typ på mitten, jag sätter fart och ropar HOPPA och visar med armen.
Eros tvekar; tittar på mig, tittar på hindret tittar på mig, tittar på hindret, hoppar, tittar på mig o river.
Så besviken över en rivning har jag nog aldrig blivit tidigare. Han var ju så duktig hela loppet, han försökte verkligen göra som jag sa, men ändå.... rivet hinder= 5 fel
Satt utanför mål o krama min bästa Eros, o kunde inte riktigt hålla inne besvikelsen, någon tår steg i ögat.... Han va ju så duktig!

Dex hoppklass 2: Per Henerud (som har Dex pappa Eddie) körde Dex i detta lopp. Det var superkul att se Dex från sidan av plan. Både Dex och Per gjorde ett bra jobb inne på planen. Dex sprang på med bra fart, hoppade finfint. Tyvärr missade han långhoppet, Dex hamnade i en linje precis bredvid det. Och saknar rutinen att söka sig in på linjen där hinder finns själv.
Tack Per för att du ville köra "lillkillen" Det får du gärna göra fler gånger.

Dex agilitklass 1: Jag hade lite tastkigt fokus, hade inte riktigt samlat ihop mig efter besvikelsen med Eros agilitylopp. Men vi gjorde ett bra lopp ändå jag och Dex. 10 fel blev det. 1 rivning och 1 vägran.

Så, alltså, helgen har innehållit massor, både glädje och besvikelse. Men nu är det bara att kamma till sig och komma igen.... På fredag är det bara - På't igen :) Då tävlas det i Väsby

Håller på att ladda upp helgens filmer på nätet, så uppdaterar bloggen med länkar i morgon.
Den som inte orkar vänta, får själv gå via länken i högermenyn,
"Foton o filmer vi har på photobuket" laddas de upp på.

Inga kommentarer: