torsdag, oktober 04, 2007

Upprörd - Arg - Skitförbannad!!!!

Ja, som rubriken säger.... jag är mer än upprörd idag.
Var ute med grabbarna på promenad, för de skulle få rasta av sig innan jag skulle iväg och hålla kurs på klubben.
Vi går i den lilla skog som finns här nära. Eros går först, sen Dex och jag sist. Rätt vad det är kommer Eros tillbaka, han var INTE långt före, men han kommer tillbaka, med ett stycke svart staff av nått slag efter sig. Staffen får syn på Dex och sätter efter honom. Bägge mina försöker komma undan denna galna staff. Staffen morrar och låter, och är ute efter bägge mina, jag skriker, vrålar allt jag kan och tar mig fram så fort jag kan.
När jag kommer nära så backar staffen från mig, men går då på Eros igen som är några meter bort från mig. Eros raggar och morrar men går undan.
Så går satyget på Dex igen.
Då syns staffen husse till. Mespropp-jubelidiot!!! mesar o säger "så får du inte göra - kom häääär"
Men hallå!!!
Hussen får tag i sin hund o kopplar den. Staffen låter fortfarande som 7 svåra år.
Oj, förlåt.... han är lite arg ibland, menhan har inte biti nån säger mesproppen.
Nä, inte än säger jag, men han var på båda mina det såg du ju själv. (säger jag)
Jo.... han kan ju inte träffa andra. Men det är ju så synd om honom som inte kan va lös (säger meso)
Vadå "synd om" ??? När, säger jag då, det är synd om den som blir biten av honom. Släpp honom bara på inhägnat område, det finns en rastgård.
Jag vet säger meso...
Men hallå... vad gör då staffen lös i skogsdungen dår det alltid finns människor, hundar och andra djur.
Jag vet hur som att denna äckliga staffe bor i porten bredvid oss. Meso svarade faktiskt när jag frågade hur många trappor och vad de heter. Jag sa att jag återkommer när jag kollat igenom mina hundar.
Ja, men han bits inte säger då meso igen.
ARG!!!!!!!!

Jag kollade givetvis igenom killarna när vi kom in. Hittade inget. Kollade igen nu när jag kom hem, 5 timmar senare.
Dex har en rispa i ena örat, på insidan av öronlappen. Det har blödit lite så han är lite besvärad av det. Tvättade rent och lite salva på. Hittade tack o lov inget mera. Hoppas jag inte hittar nått i morgon heller, vet hur svårt det är att hitta i all pälsen.

Varför???? Skaffar "fel" människor dessa hundar. Ja, jag har nog lite fördommar, men mina killar får inte träffa dessa "kamphundar"
Alltför många ägs av sånna som inte klarar dem. Meso e en sån. Gå för f*n en kurs och lär dig hur man får ordning på hunden, innan detär försent.
Bäst jag slutar skriva nu, annars kommer jag nog säga nått tokigt. Men jag är så ARG

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj som fasen... känt Maria i tokmånga år kanske för många om ni frågar henne... men när hon blir så arg då e mesproppen en riktig idiot...
Lugn nu Maria*L*

Anonym sa...

Vilket j*a pucko ursäkta. Råkade ju själv ut för samma sak med en pittbull som flög på Ixi.

Tack för träningen idag den var både rolig och givande. Kram från oss

Madde & Göran sa...

Ha en likadan jävla best här uppe i ghettot.
IDIOTER!
Det finns ju en anledning till varför dom är förbjudna i vissa länder:-))
Men i MESSVERIGE så gör man ingenting.

Har samma inställning som du har. MINA FÅ INTE TRÄFFA "KAMPHUNDAR".

Lugna inte ner dom utan gör en anmälan.

KRAM