tisdag, oktober 30, 2007

Eros & Dex utmanade

Så har då bägge vovvarna blivit utmanade av Dex brorsa Dino (och hans "lillasyster" Fäkta.
Ska se om de får ihop 6 underliga / konstiga saker var.

Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv på sin hemsida och samtidigt ange reglerna för leken. Sedan väljer man 6 nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver man en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska kolla in och läsa på ens egen hemsida för mer information.

Eros:
1: Min favvoplats här hemma är under skohyllan, där sover jag gott zzzzzzzz :)

2: Kelas med folk o fä.... Nej tack!! det är inte min grejj. Matte o husse får gärna kelas o klappas, men sen räcker det.

3: Appropå folk o fä.... som man möter på byn, de som husse o matte stannar o pratar med. Dem kan man försöka prata med, så kanske de kastar pinnar åt mig. Woooowoooo-oo låter jag då

4: Mat, sånt äter jag när jag känner för det. Ibland gör jag matte o husse glada och äter när de serverar. Men många gånger så äter jag när JAG känner för det (ibland mitt i natten)

5: Valla får försökte matte få mig att göra. Visst var det skoj att springa runt dem. Men jag har min PELLE!!!! han är svart/vit (som jag) han gillar jag att valla. Han kommer inte så långt, och släpps han ut så bits den rackarn, så jag aktar mig då. (Pelle är "farmors" kanin.)

6: Jag är för snäll (säger matte) alltså, när min "brorsa" Dex vill ha leksaker o pinnar jag hittat, då släpper jag. Bara för att slippa småbarnsgnället förståss. Men matte tycker jag borde säga ifrån ibland. Fast Dexen e rätt kul o leka med oxå.

Dex:
1: Min tunga är lite lång, sägs det. Jag har då inga problem med den. Men visst, den hänger ut längst fram, SKA den inte göra det? Så man får smak på allt :)
Jag t.om sover med den nån/några cm ut så jag inte missar nått

2: Leka med leksaker det e kul. När ingen vill leka med mig, då leker jag bra själv. Kasta boll o sånt är jag en hejjare på. och så hoppa på lekisarna med framtassarna. Jaga fram o tillbaka med dem. Har en favvoboll som är extra kul. Om jag lajjar inne eller ute, det kvittar mig. Parketten funkar lika bra som gräsmattan.

3: Kel o klappar.... kan man inte få för mycket av. Kelgris kallas jag ibland. Men vadå.... om det kommer nån, ute eller inne, o pratar med mig (eller husse/matte) Då får minnsan den personen klappa på mig oxå. Jag ställer mig nära, nära o lutar mig mot deras ben, så de ska fatta vad jag menar, fattar de inte så spjärnar jag i lite så de ska hajja läget.

4: Det där med leksaker föresten.... De är alla MINA, och ingen annans. Absolut inte "brorsans"
Har Eros nått, så tar jag det ifrån han genast.
Å han släpper, ibland busar han och håller i en stund. Det är skoj, men sen blir leksaken MIN o bara MIN igen

5: Nått som matte tycker är underligt/konstigt med mig, det är att jag faktiskt kan uppföra mig, när hon ställer mig i duschen. Tack o lov händer det inte så ofta, men varför bråka. Står jag still så går det ju fort över. (brorsan vägrar duscha, har inte fattat vitsen med hans bråk, man åker ju på det allifall)

6: På tal om duschen.... så gillar jag att sitta och titta på min husse när han badar. Ibland sitter jag på toalocket och tittar på han. (undras om det går att simma där i, simma är ju skoj)

Sådär, nu har Eros & Dex försökt hitta sina underliga sidor. Nu ska man ju då skicka utmaningen vidare....
Eros & Dex utmanar följande (i hopp om att de inte redan fått utmaningen från annat håll)


Felix & Nana
Tipsy & Sivan
Ishi
Ericsson

1 kommentar:

Sanna sa...

Nog har minsann Dex och Dino likheter, men även vissa skillander ;) Ha de gott. Kram