lördag, maj 20, 2006

Vi Vann!!!


Agilitytävlingen idag ja...
Först var det agilityklass. Där kom jag och Eros på en 15:e plats. Regnet gjorde att det var rätt halt, både i gräset och på balanshindrena. Eros halkade på A-hindret och hoppade då över kontaktfältet. 10 fel kom vi i mål med. Men kändes faktskt rätt OK ändå.
Hoppklassen sen. När vi står och väntar hör jag att det är en som kommit runt med 0 fel. Vi startar som nr:10 Eros går så jä***la bra! kommer i mål utan fel och på 31,51 sek. 4,66 m/s
Högtalaren talar om detta, jag hör " 0 fel och går in på en första plats"
Snacka om att det var smånervöst att sitta och vänta och titta på alla de andra hundarna. Det var 43 som startade totalt.
Felix som för 2 veckor tog sin sista pinne i hopp1:an fick köra som efteråkare. Han kom i mål på 26 eller 28 sek och 0 fel. Tur han inte va med på riktigt :)

1 kommentar:

G.E-Online sa...

Ett stort grattis till pinnen. Jag är himla nöjd med att vi bara var ca en halv sekund efter er. Nu efteråt ångar jag att jag inte chansade mer i slalomet, Kiwi hade ju ändå rivit första hindret. Mycket tid flöt bort där, men så var det ju för alla.