söndag, maj 14, 2006

Full fart

I lördags var vi på aglilitytävling på Roslagens klubb. Norrtälje.
Först var det agilitylopp. Det gick rätt OK, kom imål och hamnade på en 20 plats.

Sen var det hoppklassen, väntan väntan väntan.... vi startade som ekipage nr:40
Innan oss, som nr:7 hade Lina & Kaxen gått en felfri runda med bra tid. ( De slutade på en 4:e plats och pinne. GRATTIS)
Nåja.... Jag hade som mål att vi skulle runt banan, med BRA tid. hade hört många rop i högtalarna om tider på 30 och 31 sec. många av dem med 0 fel.
Okej.... start för oss.
Vi kom i mål, med 2 rivna hinder, alltså 10 hinderfel.
Men vilken tid..... 24.81 sec!!!!!

Eros kutade runt på knappt 25 sekunder alltså, det var bästa tid i det loppet, sen var det 2 st på 28 sec och en på 29. Resten på 30+

Jag är nöjd, jag ville ju ha bästa tiden.

Nu ska Eros bara lära sig att hoppa över hindrena oxå, och inte genom dem :)
Eller så är det så att jag måste lära mig hur jag ska vrida mig så han går rätt och inte river.

Är så nöjd med min vovve, han är helt enkelt mattes stora kärlek, världens bästa helt enkelt.

Inga kommentarer: