lördag, november 22, 2008

Vinterpromenad


Idag vaknade vi upp till en vintervit värld. Så härligt!
Uffe o grabbarna gick en långis på morgonen, jag fick ligga kvar i varma sängen.
Länge var de ute, jag förstår att det tog sin lilla tid, grabbarna grus råkar ju liksom gilla dethär med SNÖ.
Uffe ringde hem vid ett tillfälle, bad om att få frukostbordet dukat, och så berättade han om några bilar som han sett kana rätt i ett räcke. Ja, bra halt blir det ju när snön kommer, på redan isiga gator. Det blir till att ta det lilla lugna om bilen ska ut nått.

Senare, typ mitt på dan, så åkte jag och killarna ner till SoSu (hundklubben vi är med i)
Där träffade vi på lite kompisar. Tog en promenad tillsammans i det underbara vintervädret.
Eros, Dex och de 2 boxertjejerna Maja och Dissy sprang och lekte som bara den.
Grabbarna tyckte det var lite extra kul, för de 2 tjejerna var SÅÅÅÅ snygga (löpte) och luktade så gott.
Men killarna kan, även om jag fick tjata lite på Eros.
En timma senare var vi tillbaka på parkeringen, litesmåtrött i benen ska erkännas, det tar på att gå i lössnö. Men gissar det är rätt nyttigt för både mig och hundarna.

När vi var på G hemmåt, så kom Monika med sina 3 och skulle ta en liten promenix. Vi hängde med dem oxå. Killarna gillar även dessa 3, Zonette, Zaga och Curt. Så lite mera röjj blev det.
Väl hemma så var vi lite lagomt trötta efter en härlig dag i snön.
Så, här kommer några bilder från dagen:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder på grabbarna! :) Kul att snön även kommit ner till er, men fy för kylan! Kram

Anonym sa...

Visst är det underbart med snö och minusgrader, vi älskar det!!!

Vi måste ses snart igen!!!

Kram till er från oss

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut !! Timmy älskar snön, Vic verkar förundrad över "det vita" och är lite sur att han inte kommer åt att äta grässtrån... :-)