söndag, november 12, 2006

Snuskhund

Var ute med vovvarna tidigare ikväll. Gick vår vanliga runda, Dex brukar rätt ofta rulla sig i gräset. Men har fram tills idag inte hittat någe skit på han. Men idag....
När vi stod i hissen på vägg upp efter promenaden, så drog jag av hundarna deras reflexhalsband.
sniff, sniff..... vad stinker???? Tittar på halsbanden jag har i handen och tittar på vovvarna.
Bajs!!!! på ena halsbandet, och på Dex.
urk, blä, äckligt!!!!! Okej, öppna dörren, bad husse torka Eros tassar. Jag in och strippa och på med en gammal t-shirt. Bar i Dex och dumpa han i badkaret. Där har han varit en gån tidigare, funka men inte kul.

halva halsen var kladdig med bajjet, okej, bada hund stod tydligen på schemat för kvällen.
Och ska man nu ändå blöta ner vovven, så e det väl bäst att passa på att hälla i lite shampo oxå.

Men vilken duktig kille vi har. Dex stod så fint i badkaret, inte glad o lycklig, men han stod stilla.
Jag fick blöta ner, tvåla in. Lite läbbigt när han ville vända sig om full i lödder, det hade ju blitt halkigt ju. Lite bambi på hal is en stund, men faktiskt bara EN tass på kanten. Han stannade snällt kvar i karet när jag sa till.

Sen skölja ur, och kan säga att det tar tid att skölja hans päls tvålfri.... (stackars min rygg)
Sen torka, torka. Då fick husse komma och torka framändan medans jag torka bakdelen.

Och inte nog med detta, jag vet att Dex tar enormt lång tid att torka torr. så jag har tidigare vant honom lite vid min hårfön.
Och lillkillen fixar detta oxå, jag får blåsa honom hyfsat torr. Ville inte blåsa han i ansiktet, så himla van e han inte än.

Äckel vovve som rullar sig i bajs!
Men samma vovve är så duktig i badet.

Mattes lillprins :)

Eros gick in o la sig så tungt han bara kunde i sin korg när han såg att Dex hamna i duschen.
Storprinsen gillar INTE att duscha.

Inga kommentarer: