lördag, november 25, 2006

Inställd hundträning för 30 mil i bil

Lördag morgon, upp o äta frukost, skulle iväg och träna tillsammans med Felix och Nana sen....
Men mitt i frukosten ringde mamma.
Jag visste att pappa varit nere hos farfar på sjukhus några dagar.
Nu var det dax.
Farfar har flyttat från oss, och hittat farmor igen, och alla de hundar och katter de haft och älskat under sina liv.
Farfar blev 90+ här på jorden, och det är nog länge sedan han varit ordentligt pigg och rörlig.
Så jag hoppas att han har det bra och att han nu hittat fram till de sina.....

Farfar.... krama om farmor, Ludde och Musse från mig när du hittat fram till dem....
Ludde var en vovve och Musse en kissekatt, det e de djuren jag minns men vet att det funnits flera

Farfar tog sitt sista andetag i morse, min pappa var hos honom då. Så de fick säga farväl eller vi ses igen eller vad man nu säger.

Hur som..... mamma ringde alltså och berättade att farfar somnat in. Och hon ville gärna komma ner till Norrköping där pappa befann sig.
Hon undrade om jag möjligen kunde tänka mig att åka ner en sväng....
Självklart!!!
Träningen blev inställd, träna kan man göra en annan dag.
Och så åkte vi ner. Grått o trisst väder, lite söder om Södertälje börja det regna, och sen har det regnat hela dagen.

Vi hittade fram till sjukhuset där pappa var kvar. Han var inne på farfars rum, och farfar var kvar där....
Första gången jag var så nära någon som inte lever...
Tvekade en ½ sekund om jag verkligen ville gå in i rummet. Jag gick in, hade ju redan sett farfar från dörren....
Och det var faktiskt inte så hemskt som jag alltid trott att det skulle vara att se en död människa.

Det som kändes lite jobbigt var ju att han var så olik sig, mager som bara den, skinn och ben.
Jag visste ju att han varit dålig och magrat mycket. Och så ska väl tilläggas att det är en stund sen jag träffade min farfar senast, typ några år.....

När vi sagt "hej då" till farfar så åkte vi vidare till hans lägenhet. Kikade lite och tömde kylen och sånt.... Sen åker nog pappa dit senare i veckan.
Mamma och pappa stannade i Norrköping på hotell, för att kika lite mera i morgon i lägenheten.
Jag satte mig i bilen, letade rätt på "lugna favoriter" på radion, så åkte jag hemmåt i regnet.

Egentligen skulle husse ha jobbat idag, men han fick ledigt och stannade hemma med vovvarna. Annars hade de fått hänga med mig och åka bil mest hela dagen. Var nog skönt för dem att husse fixa ledigt.

Inga kommentarer: