söndag, februari 05, 2006

Tävling i kylan

Idag trotsade vi de 14 minusgrader termometern visade i morse och åkte iväg för att tävla lite.
Det var en inofficiell tävling, men det är lika kul ändå. 3 starter var det. I första kom Eros och jag på en 3:e plats. De andra 2 loppen diskade vi oss i. Hmm... eller rättare sagt: jag visade på fel hinder så det blev disk. Är inte lätt, för det går undan. Jag tyckte jag visade rätt, men när jag väl kom i mål och kunde tänka efter... Så visst var det jag som visat fel.
Nåja, jag är jätte nöjd med vovven prestationer, har gör ju som jag säger :)
Och med några struliga slalom på de senaste träningarna... så fick vi 3 kanonsnygga slalom idag.

En tävling är så mycket mer än bara tävling ju. Det är underbar gemenskap, när man står där och fryser och hejjar på varandra. Idag var vi 5 st från samma klubb.
Det är massor med miljöträning för vovvarna, många 4-benta är det ju på liten yta, många 2-benta med för den delen.

Okej... ska sluta dagens inlägg med att erkänna: Det var jä-ligt skönt att komma hem till värmen på eftermiddagen.

Inga kommentarer: