tisdag, april 22, 2008

Träning o träning

Helgen som var, då var det häärligt vårväder.
Lördagen tillbringade matten (utan hundar) nere på Sö-Su bk och vårstädade lite.
Fick undan en massa skrot, ruttna trasiga hinder å sånt från aglityplanen. Samlade även ihop en hel kasse skräp, burkar;påsar;snören; plastmuggar osv. O det bara i dikeskanten på aglityplanen. Men nu är där fint :) en stund allifall, hoppas verkligen det inte skräpas ner igen.

Så har det då tränats en del oxå, och kursats.
I söndags åkte vi alla, husse matte o bägge killarna ut till Sorunda, där skulle Dex vallkurs hålla till. Vi började med att titta på träningstävling de hade där, kul, och skönt i finvädret.
Sen var det kurs. Kul med nytt ställe.
Dex skötte sig fint tycker jag, och tydligen jag oxå, sa "fröken" Gunnel allafall.
Det känns faktiskt som det går frammåt.

Idag, tisdag, åkte Dex oh jag ner till Agdala, hade träningsträff där med våra kurskompisar.
Danne/Lucifer, Agneta/Dennis och Pia/Hilda. Det var kul att träna, men fåren var väldigt(!!!) springiga. Även idag känndes det bra, inte allt, men mycket. Det var nog nyttigt förmig att fåren sprang så. Då var jag verkligen tvungen att komma ihåg att titta på fåren för att se hur och var Dex o jag skulle befinna oss.

I morgon är det vallkurs igen ute på Lidingö, hoppas verkligen att jag hinner ta mig dit ut till kursstart 18.00

Igårkväll var jag o bägge grabbarna ner på So-Su och tränade lite. Lite slalomingångar. Eros är duktig, han tar de flesta. Visst missar han de svåra ibland, men när han kopplar på och TÄNKER, så fixar han dem fint.
Dex har träning kvar där på de svårare i ngångarna, men det tar sig :)
Så KF oxå då. Eros har ju inget stop, men jag tror han tog alla igår. Vi tränade på gungan och balansen.
Dex har fått verkligt fint stop nu (tycker jag) han stannar 2+2 även fast jag springer förbi.
Så går jag tillbaka o belönar, han står kvar. Men när jag lämnat igen, då e det svårt att vänta på släppkomando. Men det tar sig. Måste bar akomma iåg att träna med mig längre ifrån i sidledd oxå, glömmer så lätt den biten.
Snart snart, på torsdag, är det aglitykurs. Bägge grabbarna och matten ska till ssbk o gå för Jenny Damm. Och nästa tisdag e det oxå. Ska bli så kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

tackar och bockar! Bara vi får fart på bilen oxå så kommer huhndflocken ut på vägarna!!!

Kram