torsdag, april 03, 2008

Sen sist....

Ja, nu var det ett tag sen jag uppdatera sist. Men lite av det vi varit med om kommer här, kanske inte i datumordning, men ändå :)
Mycket, eller kanske allt, jag skriver här handlar ju om grabbarna, Eros & Dex. Det är ju faktiskt "deras" blogg. Lite om matte och husse slinker nog in emellanåt.
.
Grabbarna, har hunnit tävla en sväng, inofficiellt i Lagga, Knivsta Bk som anordnade.
Det jag var (och är) mest nöjd med då, var Eros nollade agilitylopp. Nu vet vi att matte o Eros kan :) Gäller bara att hålla i det tills vi tävlar officiellt nästa gång, (gävle 1-2 maj)
Och bägge grabbarna klarade en sak till på den inoff-tävlingen, inte ett rivet hinder!
Dex diska förvisso en start, men vad gör det om hundra år.
Tack till Helena för sällskapet denna kväll på tävling.

Lite mer agility då, ridhusträningen är slut för säsongen, både på ssbk och på so-su.
Södras hinder flyttade vi efter träning i söndags, och So-Su's flyttades i tisdags, sen första träningen ute på So-Su. Sååå skönt med gräs under fötter och tassar, även fast tassarna (och halva hundarna) blev rätt leriga. Men Igelbäcken fick bidra med sitt vatten och rengöra grabbarnagrus lite innan vi åkte hem.
Dex är en riktig vattengalning, han kastar sig handlöst rätt ut, så hela han dyker ibland.
Kallt vatten???? vem har påstått det *ler*
.
Å har matten varit på kontaktfältsclinic med Petra Strand. Var på Österåkers Bk. Det var så bra, mycket bra tankar om kontaktfältsträning. Fick med mig mycket att fundera på, fick en del jag redan funderat på bekräftat. Så nu ska det tränas kontaktfält :) Tack Petra för en bra och givande kväll!
.
En solig vårdag (har ju varit några sånna nu) Så åkte matte och killarna ut till Kärsön, gick i skogen lite, sen en fika på bryggan vid Brostugan. Även där lite rengörande vattenplask för 2 killar.
.
Lite bilder då.... Maria tog så fina bilder i Rätvik, har fått dem nu. TACK, så fina!!!
Och så har jag faktiskt haft kameran med mig ut lite själv oxå.
.
Nu bara en dag kvar på jobbet, sen ska matte och Dex gå kurs, agility en heldag, 8-18 för Åsa E. Ska bli så kul!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, vi syns i morgon!!! Utvilade och i toppkondition ;-)
Kram