onsdag, oktober 15, 2008

Apollogruppen 12 oktober

Helgen som gick... 12 oktober. Då var det inoff-tävlingar som Apollogruppen arrangerade.
Vi var där med bägge killarna. Uffe körde Eros och jag körde med Dex.
Det gick tiktigt bra för båda de 4-benta killarna, de skötte sig fint.
Och det gick bra för Uffe oxå, han skötte sig han med *LER*

På lördagen hade vi haft en date med Isabelle Emanuelsson. Uffe har flirtat till sig lite privatkurs. Det gick bra, jag var oxå med och tränade lite.
Isabelle är riktigt duktig, och hon var helt klart bra på att förklara, så jag tror Uffe fattade.
Det syntes faktiskt på söndans tävling att han greppat det hon pratat om och det vi tränat på då.
Tack Isabelle för BRA träning och bra hjälp :)

Tävlingen då,
Uffe och Eros
Agilityklass: Disk, men först ett hoppat KF på balansen, sen så smet Eros bakom ryggen på Uffe när han gjorde ett blindbyte. Jag vet att han inte tänkt göra ett blindbyte, men han glömde bort framförbytet och sprang bara vidare, o då tappade han Eros.
Men han plockade upp hansnyggt och fortsatte banan utan fler missöden. Men disken var ju redan ett faktum.
Hoppklass: Såg fint ut, nån snurr vart det, och 2 rivna hinder. Men de kom imål!!! På Uffes 5.e start i tävlingssamanhang. Det är BRA jobbat tycker jag!

Maria och Dex:
Agilityklass: Dex gick fint, det känns som han far fram som ett skållat troll på banorna nu, jä**lar vilken fart han har. Tyvärr en vägran, det var lerigt och svårt att springa rör fullt (för mig, Dex hade inga problem) Men jag hann ju inte med, och så vart det en vägran inför en tunnel, Dex ville upp till fel ingång först. Sen flöt det på bra.
Hoppklass: Bra fart, lyhörd kille, härligt flyt, men en rivning.

Är nöjd, med allas insats under dagen. Hoppas verkligen att Uffe vill fortsätta tävla med Eros. Blir ju lite roligare om vi kör bägge två.

Men jag kommer få träna stenhårt med starter på Eros, Uffe låter han tjyvstarta
Måste nog träna Uffe oxå, på att se när Eros tjyvar, och träna han på att förstå varför det är så viktigt att INTE tjyvstarta.

Eros Uffe Agilityloppet
Eros Uffe Hopploppet
Dex Maria Agilityloppet
Dex Maria Hopploppet

Går man via länk till höger, så finns filmerna även på You Tube.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så kul att se loppen, vad ni är duktiga! :) Kram

Anonym sa...

Det klart Uffe SKA fortsätta köra agility!!!!!

Kram
sari

Anonym sa...

Wow! Det ser riktigt bra ut när Uffe kör! Hoppas få se det live i Västerås.

Ha en bra helg, vi ses nästa vecka :)

kram
Liza

Anonym sa...

HEJA UFFE DU ÄR BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram, Madde