tisdag, april 17, 2007

Välja rubrik...?

Att välja rubrik är inte alltid lätt, framförallt inte när det är en stund sen senaste uppdatering.
Här kommer lite om vad som hänt sen sist allifall :)

Förra veckan var inte så mycket nytt, var och tränade agility på torsdagskvällen. Bägge vovvarna var med.
En klurig liten bana hade Felix matte med sig. Den var inte lätt! Eros och jag körde mååånga försök innan vi kom igenom hela.
Tighta vägar, framförbyten. Ja, klurigt minst sagt.
Eros skäller mycket när han tycker jag är otydlig. Och det var jag mycket i denna lilla bana.
Vid ett ställe skulle han hoppa hinder mot mig, få en tight sväng för att komma rätt mot nästa hinder. Placering av mig är inte alltid det lättaste, jag stod nog ivägen, fast ville ju stå där för att han skulle hoppa och svänga tight. Han skällde.... I mitt knä. Så det blev hål, och vart både sår och blåmärke av det. Inte så kul! Det gör ju ont. Men tror Eros knapt var medveten om vad som hände egentligen.
Nåja, ska ju på kurs snart, och ska då se om de har nått tips på hur man undviker sånna incidenter.
Dex fick oxå köra såklart, men inte hela den kluriga. Han fick smådelar av den som passar för honom. Och han var riktigt duktig.
Så fick han även träna lite på gungan och balansen. Han går superfint på balansen, så duktig. Och gungan går riktigt fint. Försöker dämpa nedslaget lite, och han står fint kvar. Han tycker den blivit riktigt kul nu, gungan alltså. Han suger till din och VILL gå. Och jag försöker att verkligen hinna med för att han ska få rätt upplevelser av den hela tiden nu.

Så helgen då. Då var Eros & Dex med husse hela dagarna. Matte höll till nere på klubben utan egna hundar...? Jo, jag hade nybörjarkurs i helgen. Ett gäng glada hundar med mattar/hussar.
Vart många timmar på klubben, tur vi hade så underbart väder! Stålande sol och runt 20 grader. Och det kändes, man var helt slut när man väl kom hem på eftermiddan.

På söndagkvällen hade Eros en massagetid inbokad. Åkte tillsammans med Felix och hans matte. Felix var först upp på bordet. En lite stel kille, men det visst hans matte, eftersom de varit där en gång tidigare.
Eros tur då. Jag hade bokat tiden mest i förebyggande syfte, innan tävlingssäsongen drar igång på allvar. Men trodde inte det var nått "fel" på min kille.
Men OJ DÅ!!!! han var stel som bara den, framför allt i vänster bak, men även i höger fram.
Sanna masserade honom, och stretchade. Visade lite enkel strech som jag ska göra hemma. Framför allt efter träning och annan ansträngning. Hon påpekade oxå vikten av att verkligen värma upp och gå av hunden vid BÅDE träning och tävling.
Nått jag måste bli bättre på.

Har gjort min läxa, och stretchat bägge killarna hemma nu. Och Eros känns bättre faktiskt. Går att sträcka ut bakbenet längre nu än vad det gjorde i söndags.
Så det är bara att ta hand om sina "idrottskillar" så de håller utan skador i onödan.


Idag, tisdag har det varit nybörjarkurs igen. Eros & Dex fick hänga med för husse jobbar sent. Och efter kursen fick de båda köra en bana var.
Duktiga killar, men lite väl mycket spring i benen och en lite trött matte. Inte bästa förutsättningarna att träna bra. Men ville de skulle få göra nått, och inte bara sitta och titta på.

Inga kommentarer: