tisdag, augusti 22, 2006

Frövi

Okej, det är tisdagkväll..... flera dagar sen vi kom hem från Frövi tävlingarna :)

Jo, helgen som var tillbringade vi alltså i Frövi, tävlade agility. Lördagens starter...hmm.... jo, jag ser hela lördagen som diskad.
Gick alltså inte så bra. Full fart i hoppklassen, inte många rätt där.
Agilityklassen gick åt pipsvängen den med. Det var hala balanshinder, flera hundar som halkade och trillade. Så jag höll verkligen ner farten på Eros, lite för mycket.... för det funkade inte alls.

Söndagens starter då....
Hoppklassen först, Eros gick så fint. Vår duktiga kille :)
Hade det inte varit för att jag glömde banan, visade på fel hinder men lyckades rädda upp det. Underbara Eros hängde med på min räddning, rev förvisso ner hinder och hinderstöd, men tog rätt väg.
Hade jag visat rätt från början så hade vi nog sparat några secunder och haft bara 5 fel istället för 10.
Agilityklassen sen på eftermiddagen..... jag bestämmde mig för att inte bråka ner farten på Eros. Han halkade till på balansen, trillade av gungan, men gled tillräkligt på den så han tog kontaktfältet..... Fick några snurrar på kuppen och det kändes allmänt rörigt. Jag var helt övertygad om att vi diskat oss. Men kom visst på typ 26 plats med en tid på 37 sek nånting.... idealtiden var 52 sek. Så med halk och trill och allt strul så var det riktigt bra ju.

Helheten då? Jo, jag är nöjd med helgen. Har ju en duktig hund som gör som jag säger, bara det att jag inte alltid visar rätt. MATTE måste träna :)

Nu blir det vila en helg, sen är det fullt med tävlingar i september.

Inga kommentarer: