torsdag, mars 30, 2006

Agility / sök

Vi har nog världens bästa vovve!
Som glad och lycklig hänger med på diverse upptåg och träning hit o dit.

Igår var det agility-träning. Det var Frida och Thea som höll i upplägget av träningen. Kanonbra banor hade hon förberett med. En som var verkligt klurig, med massor av fällor. Den var kanon för oss att jobba på, jag och Eros behöver verkligen träna på att det är jag som bestämmer vägen. Och jag måste träna på att verkligen visa rätt..... Vovven gör ju som jag säger. Duktig var han tycker jag.

Idag åkte vi ner till klubben för att göra läxa till sök-kursen på söndag. Eros, Totte och Pärtan var det som skulle söka idag. Först ut Eros, fick leta efter 2 figgar. Han jobbade kanonfint på egen hand och hittade sina "vilse gångna" människor.
Sen Tottes tur, även han jobbade fint och målmedvetet. Sist ut var Pärtan, Duktig även hon. Det är så härligt att se hur kul vovvarna tycker att det är.
Det är värt allt "skogs skräp" så som grankvistar och barr in på bara skinnet. Trort alla kläder..... hur hamna det där???
Nu är Eros lagom trött, ligger på favvoplatsen under skohyllan och sussar....

Inga kommentarer: