torsdag, juli 08, 2010

Härnösand och Stockholm södra

I torsdags när jag slutat jobba styrde vi husbilen mot Härnösand för 3 dagars agilitytävlande.
Strålande sol och VARMT var det.
Kom fram vid 22-tiden, fick en riktigt bra plats att bo på tycker jag, nära men ändå vid sidan av :)
Har inte resultaten i huvudet, och har ännu inte sett resultatlistorna. Blev några diskade lopp, några med lite fel. 15 i ett, 10 i nått, nån/några 5felare, och så sista loppet för helgen, lopp nr 12 för mig. Då nollar jag och Eros hopploppet, placering 3 blir resultatet. Skoj, behövdes för självförtroendet *ler*
Det var en kalastävling, superbra arrangerat. Klass 3 först ut varje dag, så vi var klara typ 11,30 på förmiddagen alla 3 dagarna. Sen var det fritt fram att mingla och gå härliga skogspromenader utan att behöva titta på klockan. På lördagkvällen hade de ordnat en grillkväll, gott och trevligt. En match kubb blev det efter det.
På söndagen hade vi ju en bit hem, Härnösand ligger ju inte nästgårds direkt. Men eftersom vi var klara tidigt, så kom vi ändå hem i vettig tid.

Jobbat några dagar, så idag (torsdag) var det dags för en kvällstävling på Stockholm södra BK.
Endast klass 3 där. Bra arrangerat där med, det gick undan. Inget tidsspill alls.
Agilityklass först, disk för Dex (han kan uppenbarligen inte slalomingångar just nu)
Eros 10 fel, en rivning och ett KF (tror jag)
Hoppklass, disk för Dex igen. Strul i slalom igen, sen hoppa han fel hinder efter slalom.
Eros felfri och 5:e plats. Duktig kille!!! Det loppet kändes verkligen bra *såååå nöjd*
Jo, jag är nöjd med Dex oxå.... bitvis *ler* Bara att träna, ska nog ta ett pass slalomingångar snart.
Nu.... snart kramas med kudden!

3 kommentarer:

Elida sa...

Härligt bra jobbat:-)
Skänk gärna lite själv fotroende till mig i morgon:-)

sari sa...

Alla har fått namn :-) De kommer ut vem som blir vem när vi valt, svårt är det att välja när de är sååå himla jämna och fina allihopa....

Kram kram

Britt sa...

Dags för lite uppdatering kanske. :-) Grattis till alla framgångar du haft under hösten. Det börjar gå riktigt bra. KUUUUUL!