lördag, mars 22, 2008

Påskaftons uppdatering

Nu har matte och 4-benta grabbarna varit i Rättvik sen torsdagkväll. Vi har det bra, en mysig stuga och trevliga grannar :)
Sari, Niklas o 16 tassar i en stuga, Maria m Tashi o Smack i en annan stuga. Så trevligt sällskap om kvällarna. Och givetvis i körhallen om dagarna oxå.
2 hela dagar har vi nu varit i körhallen (ett ridhus) och där är det då givetvis agilitytävlingar vi roar oss med.
Här kommer rapport om det som varit, det är 2 dagar kvar.
Hussen då.... han var ju tvungen att stanna hemma och jobba. SÅ trisst tycker killarna o matten!
.
FREDAG: Dex dag, 4 starter. 2 ag-starter och 2 hopp-starter.
Ag A: total kaos kännde matten, men det såg inte sååå illa ut när jag såg filmen, men diskade vart vi, matten valde att ta om gungan.
.
Ag B: Bättre, matte började landa på jorden och kunde göra lite rätt allifall. 15 fel som blev en 31:a plats :)
.
Ho A: noll fel, bra tid. 2:a plats kom vi på. och fick Dex första pinne. Detta lopp kändes så bra! Men visst finns det saker som kunde vart bättre när jag sett filmen.
FILM
.
Ho B: 5 fel och bra tid, en rivning. 7:e plats blev det. Oxå ett bra lopp enligt min känsla, ochäven när jag sett filmen, kanske faktiskt lite bättre flyt nu, vet inte. Måste kika mera på filmerna.
FILM
.
LÖRDAG: Eros 1:a dag, han har 2 dar till att tävla.
Ag 2: kaos, superladdad hund, skitsvår bana. Rev första hindret, då tappar jag lite fokus *trisst*
Rev nått/några till, men blev inte diskade förrän jag valde att ta om gungan som han flög av utan kontaktfält.
.
Ho 3: springbana, men rolig sådan. Tyvärr 15 fel (3 rivningar) rätt ok tid har jag för mig *minns inte*
.
Filmer finns på alla lopp som varit dessa 2 dagar, men lägger "bara" ut Dex 2 hopplopp just nu, vet inte hur länge uppkopplingen håller, den svajjar lite om man säger så.
.
Är nöjd med mina killar (som nu e sååå trötta o sover sött) hoppas på 2 bra dagar till här innan vi styr bilden hemmåt på måndagkväll.
Lyckas jag koppla upp datorn, så kommer fler uppdateringar, annars får ni som är nyfikna vänta tills i veckan när vi e på hemmaplan igen.
.
Kram från oss i ett kallt (12 minus) Rättvik.

Inga kommentarer: